مرکز پاورپوینت اکران

پاورپوینت مهندسی پاورپوینت پزشکی پاورپوینت انسانی پاورپوینت درسی پاورپوینت هنر پاورپوینت آموزشی پاورپوینت عمومی

اطلاعیه فروشگاه

در صورت بروز هرگونه مشکل در خرید فایل، داشتن سوال، پیشنهاد، انتقاد، مشاهده فایل انحصاری خود در فروشگاه و نیز سفارش ساخت پاورپوینت جدید، به شماره تلفن 09141594468 پیامک بزنید تا سریعا رسیدگی شود.

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران - 17صفحه

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران - 17صفحه

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران

در بين سال هاي 1960 تا 1970 شركت ها مجبور شدند تا جزئيات استراتژي هاي بازار خود را كه بر ايجاد، تسخير و حفظ مشتري متمركز بود بهبود بخشند .آنها همچنين بايد در مديريت شبكه تمام شركت هاي پيش از خود كه ورودي ها را به صورت مستقيم و غير مستقيم تهيه مي كنند و شبكه شركت هاي بعد از خود كه كار تحويل و خدمات پس از فروش را انجام مي دهند، مشاركت كنند .از اين رو مفهوم زنجيره تامين پديدار شد .(روزنتال – 1995)

اخيراً مديريت زنجيره تأمين و فرايند انتخاب تأمين كنندگان در متون مديريت مورد توجه خاصي قرار گرفته است. در دهه 1990 بسياري از كارخانه ها در جستجوي راهي براي مشاركت با تأمين كنندگان بودند تا از اين طريق عملكرد مديريت و رقابت پذيري آنها را ارتقا دهند. روابط بين تأمين كننده و مصرف كننده در شركتهاي توليدي مورد توجه جدي قرار گرفت. زماني كه روابط بلند مدت بين اين دو وجود داشته باشد، زنجيره تأمين شركت مانعي جدي و قوي بر سر راه رقبا خواهد بود. (رضایی – 2015)

تأمين كنندگان براي كار با شرکت ها در جهت موفقيت يك شركت امري بسيار مهم و حياتي مي باشند و در طي ساليان طولاني بر انتخاب تأمين كننده تأكيد شده است. اخيراً با حضور مفهوم مديريت زنجيره تأمين بيشتر محققان، دانشمندان و مديران پي برده اند كه انتخاب تأمين كننده مناسب و مديريت آن وسيله اي است كه از آن مي توان براي افزايش رقابت پذيري زنجيره تأمين استفاده نمود. (ناراسمیهان – 2006)

فشار رقابتي زياد، بسياري از سازمانها را بر آن مي دارد تا محصولات و خدمات خود را سريعتر، ارزانتر و بهتر از رقيبان در اختيار مشتريان قرار دهند. مديران نيز دريافتند كه انجام چنين كاري به تنهايي و بدون داشتن تأمين كنندگان رضايت بخش ممكن نيست. (لای – 1994) از سوي ديگر اهميت فزاينده تصميمهاي مربوط به گزينش تأمين كننده سازمانها را به بازنگري در راهبردهاي خريد و ارزيابي خود وا مي دارد و به همين دليل گزينش تأمين كنندگان در ادبيات مربوط به خريد اهميت قابل توجهي پيدا كرده است. در طول يك دهه گذشته، كارخانجات خودروسازي با اين نگرش كه مي توانند از طريق ايجاد شبكه هاي تأمين كننده و همكاري هاي مشترك به مزيت رقابتي دست پيدا كنند، تأكيد فزاينده اي بر اين رويكردها اعمال كرده اند. در حقيقت، شركتهاي برجسته صنعتي بيش از نيمي از منابع مالي خود را بر خريد مواد اوليه و قطعات مورد نياز سرمايه گذاري كرده و اين سهم سرمايه گذاري با گرايشهاي اخير به سمت كوچك سازي شركتهاي خودروسازي و توجه بيشتر به برون سپاري در حال افزايش است. (ناهمیاس – 2005)

در حال حاضر افزايش تقاضا، تغييرات سريع در عرصه جهاني، وجود عدم اطمينان زياد در عرصه خودروسازي، وجود رقباي داخلي و افزايش حضور رقباي خارجي، موجب شده تا شركتها به طور روز افزوني به تأمين كنندگان خود تكيه كرده و سعي كنند با تأمين كنندگاني همكاري داشته باشند كه توانايي لازم در برآوردن نيازهاي روز افزون و جديد مشتريان را داشته باشند. (حمیدی – 2011) بسياري از صنايعی كه بر پايه مونتاژ قطعات و ساخت قطعات به وسيله شركتهاي ديگر پايه گذاري شده اند، به خوبي مي دانند كه در اقتصاد جهاني و به شدت مبتني بر فناوري، مشاركت خون حيات بخش زنجيره تأمين است. (سروش – 1396) بيش تر محققان، دانشمندان و مديران پي برده اند كه انتخاب تأمين كننده مناسب و مديريت آن، وسيله اي است كه از آن مي توان براي افزايش رقابت پذيري زنجيره تأمين استفاده كرد. (مونزکا – 2008)

نكته مهمی كه در انتخاب تأمين كننده مطرح مي شود رابطه بلند مدت و راهبردي آنها با صنایع است. ضرورت اين اصل در شرايط حاكم بر صنعت كشور تشديد مي شود. تأمين كننده راهبردي به اين صورت تعريف مي شود: اگر يك تأمين كننده با شركتي همكاري بلندمدت داوطلبانه تؤام با رعايت حقوق طرفين داشته باشد، يك تأمين كننده راهبردي قلمداد مي شود. (محمد 2009)

اما این تحقیق در پی یافتن بهترین تامین کنندگان روکش نئوپان و ام دی اف در ایران است. بنابراین قبل از ورود به بحث درباره روکشها و انواع آن بحثی کوتاه می کنیم:

الف: روکش‌های طبیعی یا چوبی

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران

 

به لایه‌های نازک چوب گفته می‌شود که طی فرآیند خاصی تولید می‌شوند. روکش چوب طبیعی را می توان در هر دو طرف کار استفاده کرد و با یک لایه آستر روغنی به دوام آن افزود روکشهای چوبی مربع شکل هستند واز جنس چوب. روکش برروی سطح پهن و مسطح هم تراز با سطح کار چسبانده می شود. اصولا” مورد استفاده روکش های طبیعی برروی پنلهای با لبه مسطح یا اریب است چرا که این روکشها قابلیت انحنای کمی دارند. از آنجا که چوب یک محصول طبیعی است، آن را نباید در معرض هوای بیش از حد مرطوب یا خیلی خشک قرار داد رطوبت مطلوب بین ۴۰ تا ۸۵ درصد است.

معمولا” در ساخت مبلمان، درب های کابینت ساده یا درب های کابینت ابزارخورده لب گرد از ام دی اف های با روکش چوبی استفاده می کنند. استفاده  از ام دی اف بجای چوب به علت ثبات ابعاد در شرایط اقلیمی متفاوت و دوام بیشتر آن استروکش‌های چوبی را همچنین می توان با پرسهای نجاری تخت با  استفاده از چسب و در دمای ۵۸ درجه سانتیگراد و زمان کمتر از ۲ دقیقه روی سطوح ابزار خورده MDF چسباند.

استفاده از MDF با روکش چوبی در جهان بسیار متداول است. از موارد عمده کاربرد آن در صنایع مبلمان خصوصاً مبلمان سنتی و کلاسیک و نیز طراحی داخلی ساختمانها و منازل و دیوارکوب‌ها و پارتیشن‌های داخلی ساختمان است. جالب است بدانید که امروزه حتی برای تهیه انواع روکشهای مصنوعی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت از نقوش یا به عبارت بهتر از عکس روکشهای چوبی مرغوب چاپ شده روی کاغذ استفاده می‌کنند.

ب: روکش های مصنوعی

تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران

 

روکش‌های مصنوعی ازلایه‌ها و ورقهای مرکب از موادی نظیر کاغذهای (تزئینی یا غیر تزئینی) ساخته می‌شود که می‌تواند به رزینهای مختلف مانند ملامین فرمالدئید و فنل فرمالدئید آغشته شده باشد. این ورقها ممکن است با لاکهای پوششی مقاوم در برابر عوامل مختلف مانند اکریلیک ،PVC  و …  پوشش داده شود که برای پوشاندن سطوح ورقهای فشرده چوبی مثل MDF نئوپان و بکار می‌روند.


معیارهاي گزینش تأمین کننده

  • کیفیت خدمات

سطح بالاي کیفیت خدمات، یک منبع براي کسب مزیتهاي رقابتی می باشد. با لحاظ کیفیت خدمات، تفاوتهایی بین گزینه هاي تأمین کننده مشاهده خواهد شد. کیفیت محصولات، تصور و احساس مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد. به همین دلیل کیفیت بالاي محصولات از اهمیت ویژه اي در یک زنجیره تأمین جهانی برخوردار می باشد. سطح بالاي کیفیت خدمات ارائه شده توسط تأمین کنندگان می تواند کمک شایانی به افزایش رضایتمندي و وفاداري مشتري کند. عوامل مؤثر بر معیار کیفیت خدمات می تواند به شرح زیر باشد:

الف) قابلیت اطمینان

مدیران تمایل به انتخاب تأمین کنندگانی با قابلیت اطمینان بالا دارند و این امر به جز با داشتن توانایی بالا در مدیریت فعالیتها حاصل نمی شود.

ب) تحویل به هنگام

تأمین کنندگان باید از یک برنامه تحویل از پیش تعریف شده براي دستیابی به ویژگی تحویل به هنگام پیروي کنند. توان مدیریت به موقع سیستم زنجیره تأمین و پیروي از یک جدول برنامه ریزي تحویل دقیق از ویژگیه هاي مهم در انتخاب تأمین کننده می باشد. (آذر – 1379)

ج) ظرفیت تأمین

ظرفیت تأمین و یا همان ظرفیت تولید از اهمیت بالایی براي ارزیابی گزینه هاي تأمین کننده برخوردار است و این امر به مقدار زیادي تجهیزات، امکانات، وسایل حمل و نقل و ظرفیت انبارهاي تأمین کننده و غیره بستگی دارد.

د) ویژگیهاي نوآورانه

تکنولوژي با یک سرعت غیرقابل باور در حال تغییر می باشد. امروزه براي بهترین بودن در محیط رقابتی جهان، شرکتها باید داراي ویژگیهاي نوآورانه در فعالیتهاي مدیریتی خود باشند.

هـ) کیفیت محل حمل و نقل

کیفیت محل حمل و نقل به طور مستقیم بر روي محصول تأثیر می گذارد. ضعف در کیفیت محلهاي حمل و نقل سبب ایجاد محصولات آسیب دیده می گردد. به همین دلیل تأمین کنندگانی که محلهاي حمل و نقل آنها از کیفیت بالایی برخوردار می باشد نسبت به رقباي خود داراي اولویت هستند.

و) انعطاف پذیري و چابکی

امروزه، در دنیاي کسب و کار، همه چیز به سرعت در حال تغییر می باشد. تقاضاي مشتریان، دوره سفارشات و حتی ساختار کسب و کار می توانند با سرعت بالایی تغییر کنند. تأمین کنندگان با انعطاف بیشتر، شانس بالایی براي انتخاب شدن توسط مدیران را دارند، چرا که مدیران خواستار مدیریت تقاضاهاي نامعلوم و فوري همراه با موفقیت می باشند. به همین دلیل خصوصیات انعطاف پذیري و چابکی از اهمیت بالایی براي ارزیابی گزینههاي تأمینکننده دارد.

ز) حمل و نقل بدون خسارت

محصولات آسیب دیده حمل و نقل می تواند نرخ عدم پذیرش و برگشت محصول را افزایش دهد. با افزایش نرخ عدم پذیرش محصول، سودآوري شرکت کاهش می یابد.

ح) سـهولت ارتباطـات

سیسـتم سـهولت ارتباطـات شامل، تعهد و اعتمـاد مـی باشـد. روابـط بـین مـدیران و تأمین کنندگان در یک دوره کاري بلندمـدت مـی توانـد بـه وسیله سهولت ارتباطات تحت تأثیر قرار گیرد. زبان، اخـلاق و آداب و رسوم از یک کشور به کشور دیگر متفاوت میباشـد .براي داشتن ارتباطات خوب، باید تأمین کنندگان سیستمهـاي ارتباطی آسانتر و موفقتري را نسـبت بـه رقبـاي خـود ارائـه دهند. (اصغرپور – 1393)

 

  • هزینه

یکی از با اهمیت ترین معیارها در زنجیره هاي تأمین جهانی، هزینه بوده که مسئله انتخاب تأمین کننده را به صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار می دهد. همه شرکتها خواستار کار با تأمین کنندهاي می باشند که خدمات خود را با حداکثر کیفیت و حداقل هزینه به انجام می رساند، زیرا، وضعیت حداکثر سودآوري را با حداقل هزینه قابل دستیابی می نمایند. عوامل مؤثر بر معیار هزینه به شرح زیر باشد:

الف) قیمت محصول

داشتن حداقل قیمت محصول براي سودآوري تمام شرکتها از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیران شرکتها باید به دنبال تأمین کنندگان کم هزینه براي فعالیتهاي شرکت خود باشند. هزینه تولید، هزینه تعمیرات و نگهداري و دیگر هزینه هاي مربوط به فرآیند ساخت، قیمت کلی یک محصول را تشکیل می دهد. (رزمی – 1393)

ب) هزینه تدارك

در شبکه جهانی، هزینه تدارك همچون قیمت محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. طول کانالهاي توزیع و ویژگی انواع سبکهاي حمل و نقل، هزینه تدارك را تشکیل می دهند. هزینه تدارك می تواند به وسیله زمان تدارك محصول تحت تأثیر قرار گیرد. قطعات معیوبی که در فرآیند کنترل کیفیت شناسایی نشده اند، در هنگام تولید مشخص شده، زمان تدارك تولید را افزایش می دهند.

ج) هزینه حمل و نقل و هزینه توزیع

در زنجیره تأمین جهانی، گزینه هاي تأمین کننده به وسیله هزینه حمل و نقل و هزینه توزیع مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. این هزینه ها معمولاً در حوزه تأمین کنندگان بین المللی به دلیل هزینه هاي موجودي، هزینه هاي تخریب در هنگام حمل و نقل و هزینه هاي بیمه، بیشتر می باشد.

د) هزینه کیفیت

تعداد محصولات آسیب دیده و تولید محصولات با کیفیت بالا به طور مستقیم هزینه کیفیت را تحت تأثیر قرار می دهد.

هـ) عوارض و تعرفه هاي گمرکی

کشورهاي مختلف تعرفه ها و عوارض گمرکی متفاوت دارند. این ویژگی هنگام تجزیه و تحلیل تأمین کنندگان در زنجیره هاي تأمین جهانی، براي مدیران شرکتهایی که خواستار کار با بهترین تأمین کنندگان با حداقل عوارض و مالیات هستند، از اهمیت زیادي برخوردار است.

و) هزینه تأخیر

پس از برنامه ریزي تولید، برخی از سفارشات به تعویق می افتد. این تأخیر سفارش به عنوان یک هزینه تأخیر سفارش به شرکت برگردانده شده و همه شرکتها باید براي حذف این هزینه براي دستیابی به حداکثر سودآوري تلاش کنند. (رزمی – 1385)

متن فوق تنها قسمتی از تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران است؛

برای دانلود کل تحقیق آماده با موضوع عملكرد شركتهاي صنعت روكش مصنوعي نئوپان و ام دی اف در ایران از لینک زیر استفاده کنید:



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
filemgf_2108697_1160.zip93.2k