مرکز پاورپوینت اکران

پاورپوینت مهندسی پاورپوینت پزشکی پاورپوینت انسانی پاورپوینت درسی پاورپوینت هنر پاورپوینت آموزشی پاورپوینت عمومی

اطلاعیه فروشگاه

در صورت بروز هرگونه مشکل در خرید فایل، داشتن سوال، پیشنهاد، انتقاد، مشاهده فایل انحصاری خود در فروشگاه و نیز سفارش ساخت پاورپوینت جدید، به شماره تلفن 09141594468 پیامک بزنید تا سریعا رسیدگی شود.

تحقیق آماده با موضوع اتیسم - 51صفحه

تحقیق آماده با موضوع اتیسم - 51صفحه

تحقیق آماده با موضوع اتیسم

تحقیق آماده با موضوع اتیسم

تحقیق آماده با موضوع اتیسم

تحقیق آماده با موضوع اتیسم

اختلال وهم گرایی بینایی (ASD) یک اختلال عصبی پیچیده و چندلایه ای است اوتیسم که فرد به فرد علائم و نشانه های متفاوتی دارد. این تفاوت علائم و نشانه ها باعث می شود که تعیین یک روش معین برای آموزش به کودکان مبتلا به اوتیسم به یک چالش بدل شود. اگرچه هر کودک، به روش های آموزش واکنش های متفاوتی نشان می دهد، با این حال چند استراتژی وجود دارد که به طور عمومی به کارگرفته شده که به کودکان مبتلا به اوتیسم برای موفقیت در اهداف آموزش کمک کند. این استراتژی ها با توجه به مشخصه های مبتلایان اوتیسم اعم از تفاوت ها در ارتباطات، مهارت های اجتماعی، رفتار ها و مشکلات مربوط به حواس پنجگانه ساخته شده اند(ولی زاده، 1388، 89).

 

  • تعریف کودک اوتیسم

    تحقیق آماده با موضوع اتیسم

اوتيسم عبارت است از ناتواني كودك در برقراري ارتباط با مردم يا موقعيتها. كودكان اوتيستيك اغلب به عنوان كودكان آرام اشباه گرفته مي شوند زيرا توقعات زيادي از والدين خود ندارند. بعد از نوزادي[1] هيج وابستگي نسبت به اشخاص نشان نداده، بر عكس به اشيا مكانيكي وابسته مي شوند. اوتيسم به وسيله مجموعه اي از علايم تشخيص داده مي شود نه فقط يك علامت. مشخصه اصلي اوتيسم نقص در واكنشات اجتماعي، ارتباطات، توجه محدود شده و رفتار هاي تكراري است ديگر مشخصات مثل اختلال در خوردن و ... براي تشخيص مهم هستند اما ضروري نيستند(اصلانی، 1395، 89).

اوتيسم به عنوان اختلالي كه اصولا ظهور آن قبل از 30 ماهگي است تعريف شده است. كودكان اونيستيك فاقد نيرو براي ارتباط اند. يعني صحبت كردن را كه يك كودك در مراحل اوليه رشد از طريق ايجاد اصوات شروع مي كند در كودكان اوتيستيك كمتر به چشم مي خورد. در كودكان اوتيستيك مسن تر، لالي عاطفي[2] يعني فقدان كامل تكلم، بسيار عادي است. همچنين تحقيقات نشان داده است كه آنان منفي گرا هستند، زيرا پشت خود را به ديگران مي كنند يا فعالانه در برابر آنان مقاومت مي كنند. آنان روزهاي خود را به نحوي مي گذرانند كه گويي در رويا هستند. آنان ممكن است اشياء مخصوص از قبيل درهاي شيشه را ساعتها بچرخانند يا انگشتان خود را به طور پيوسته در برابر صورتشان حركت دهند(بالتان[3]، 2017، 67).

فهرستهاي تشخيصي اصلي در مورد كودكان اوتيستيك مورد استفاده واقع مي شود، فهرست تشخيصي ديسلند براي كودكان مبتلا به اختلالات رفتاري و سيستم تشخيصي بريتيش و رلينگ[4] است(شجاعی، 1396، 89).

تحقیق آماده با موضوع اتیسم

 

هر چند دامنه نمرات هوشي كودكان اوتيسم از بسيار باهوش  تا به شدت عقب مانده تغيير مي كند، حدود 80 درصد آنها عقب مانده اند. در دوران كودكي حدود دو سوم افراد اوتيسم به شدت ناتوانند و نمي توانند از خودشان مواظبت كنند، اما 5 الي 17 درصد آنها در جامعه روي پاي خود مي ايستند، كار مي كنند و نوعي زندگي اجتماعي دارند. نمرات آزمون هوش كودكان اوتيستيك همانند ساير كودكان، پيشرفت تحصيلي، اشتغالات آينده و وضعيت اجتماعي آنها را پيش بيني مي كند(شجاعی، 1396، 89).

طبق آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت، در سال 1975 از هر 5 هزار نفر، یک نفر به اوتیسم مبتلا بوده اما در سال 2004 این میزان به یک در 166 نفر رسیده و در سال 2014 از هر 42 کودک یک نفر مبتلا به اوتیسم بوده است.

 امروزه دیگر تصویری که از یک کودک مبتلا به اوتیسم داریم، یک فرد ناتوان و گوشه گیر نیست، بلکه می دانیم اوتیسم طیف گسترده ای از علائم را به همراه دارد. آنچه در ادامه می خوانید، حقایقی درباره این بیماری به روایت دکتر میترا حکیم شوشتری، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است(بالتان[5]، 2016، 45).

اختلال نافذ مربوط به رشد[6]  (P.D.D ) به طور رسمي نخستين بار در سال 1980 به عنوان يك گروه اختلال مشخص روانپزشكي كودكان شناخته شد. قبل از آن بچه هايي با نشانه هاي P.D.D  بررسي مي شدند، به عنوان زير گروهي از اسكيزوفرني كودكان مي دانستند. اختلالات نافذ رشد عبارتي است كه در حال حاضر براي اشاره به اختلالات شديد روانشناختي در دوران كودكي به كار مي رود. اختلالات نافذ رشد، آشفتگي[7] شديد در تحول شناختي، اجتماعي، رفتاري و هيجاني كودك است كه در فرايند رشد، اختلالات فراگيري ايجاد مي كند. از ميان چند اختلال فراگير رشدي كه در DSM-IV به آنها اشاره شده، اوتيسم هم در حيطه پژوهشي و هم در حيطه باليني كاملا چشمگير و برجسته است. درخودماندگي (اوتيسم) بر خصوصيات اصلي انسان اثر مي گذارد: اجتماعي شدن[8] بين فردي و بر ارتباط هاي پيچيده. كودكان در خود مانده اختلالات شديدي در تعامل و ارتباط اجتماعي، بازي بين فردي[9] و ارتباطات دارند(آگوست[10]، 2016، 78).

دو اختلال عمده كه به عنوان اختلال هاي نفوذ كننده رشد تعريف گرديده است عبارت است از اوتيسم خردسالي و  اسكيزوفرني. به نظر مي رسد كه اختلال هاي شديد كودكي اكثرا در دوره سني قبل از 5/2 يا 3 سالگي و اوايل نوجواني و يا درست قبل از آن ظاهر مي شوند. مطالعات انجام شده اين دوره حساس را تاييد نموده است. كودكاني كه قبل از سن 5/2 تا 3 سالگي پسيكوتيك مي شوند غالبا خصوصيات اوتيسم خردسالي را دارند، در حاليكه تصوير باليني كساني كه در نوجواني به پسيكوز مبتلا مي شوند شبيه خصوصياتي است كه در اسكيزوفرني بزرگسالي ديده مي شود.

چندين اختلال نافذ رشد ديگر وجود دارد، اما كمتر از اوتيسم رايج هستند. اختلال رت[11] ، آسپرگر[12]  و اختلال فرو پاشنده كودكي[13]، در زمره اين دسته از اختلالات گنجانده مي شوند.

اوتسيم يك اختلال رشد مغز است كه به وسيله نقص در واكنشات اجتماعي و ارتباطات ،رفتارهاي تكراري و محدود، مشخص مي شود كه قبل از 3 سالگي شروع مي شوند. اين مجموعه نشانه ها از نوع خفيف اوتيسم به نام اختلال طيف اوتيسم فرق دارند (انجمن روانپزشكي آمريكا ، 2000 ). اوتيسم روي بسياري از قسمت هاي مغز اثر مي گذارد كه اين اتفاقات هنوز درك نشده است. اوتيسم نسبتا نادر است، اما در سراسر جهان روي مي دهد و فاقد الگوي مرتبط با طبقه اجتماعي يا پيشينه تحصيلي است. گمان نمي رود كه اين اختلال به خاطر رفتار هاي سرپرست كودك ايجاد گردد و همچنين با اصول يادگيري رفتار نيز تبين نمي شود. داده ها يك مولفه زيست شناختي و عامل ژنتيكي را مطرح ساخته اند(گنجی، 1388، 67).

انتظار نمي رود كه برنامه هاي درماني براي اشخاص درخودمانده اين اختلال را مداوا كند، در واقع درمان مشخص شده اي وجو ندارد.اما اقداماتي با هدف به حداكثر رساندن سازگاري شخصي طراحي و تدوين مي شوند. در اين رابطه برنامه هاي روان پويشي و دارو درماني چندان موثر نبوده اند. اما اقدامات فشرده اصلاح رفتار نتايج دلگرم كننده اي به دست داده است. اقدامات درماني به طور فزاينده اي بر محور خانواده، تدوين برنامه هاي آموزش والدين براي توجيه و پرداختن به اختلالات كودك و مشاوره با والدين براي توجه به مشكلات مرتبط با بزرگ كردن كودك درخودمانده استوار شده است(شجاعی، 1396، 89).

تا اواسط قرن بيستم هيچ نامي براي اختلالي كه هم اكنون عنوان اختلال اوتيستيك را به خود گرفته است وجود نداشت. هنري موزلي[14] نخستين روانپژشكي بود كه در سال 1867 به طور جدي به كودكان خردسالي كه مبتلا به اختلال شديد رواني بودند توجه نمود. هانس آسپرگر در سال 1938 از واژگان فني بلولر[15] كلمه اوتيسم  را بر گرفت و در فرهنگ آلماني در روانشناسي كودك به كار برد. لئو كانر[16] هم اولين بار كلمه اوتيسم را در فرهنگ انگليسي به كار برد، او يك گروه 11 نفره از كودكاني را توصيف كرد كه الگوي بسيار مشخصي از نشانه هاي خاصي را از خود نشان مي دادند و در عين حال از كودكان مبتلا به ديگر اختلالات كودكي متمايز بودند. كانر اين شكل شديد از آسيب شناسي رواني كودك را «اوتيسم اوليه كودكي[17] » نام نهاد. كودكاني را كه وي توصيف كرد از ابتداي زندگي به طور آشكار گوشه گير و منزوي بودند. اين كودكان همانند بچه هاي چند ماهه به آغوش كسي نمي رفتند، از نگاه داشته شدن بيزار بودند و در آغوش والدينشان آرام و قرار نمي گرفتند، و بيشتر ترجيح مي دادند كه تنها باشند. اين كودكان به افراد و همچنين محيط، واكنش نشان نمي دادند، آنها اغلب اشيا را به شكلي يكنواخت و قالبي، دستكاري مي كردند و بازي مناسبي نداشتند. كانر همچنين خاطر نشان ساخت كه اين كودكان نمي توانستند به درستي تكلم كنند، به علاوه بيشتر اين كودكان از خود پژواك گويي[18] تاخيري نشان مي دادند و در استفاده از ضمير در جمله مشكلاتي داشتند. همچنين كودكان توصيف شده در مورد يكنواختي در محيط، خاطرات خوب مربوط به گذشته، ظاهر جسماني عادي، پافشاري اضطراب آلود از خود بروز مي دادند و از توانايي شناختي خوبي بر خوردار بودند. بعدها آيزنبرگ[19] و كانر (1956) در يك مقايسه، نشانه هاي اصلي را محدود به دو ويژگي اوليه كردند: 1-تنهايي شديد و 2- اصرار وسواس گونه در حفظ يكنواختي. بنابراين ، نابهنجاري هاي زباني كه قبلا نشانه هاي اصلي نشانگان در نظر گرفته مي شدند حذف شدند(ولی زاده، 1388، 89).

در اواخر سال 1960، اوتيسم به عنوان يك سندرم مشخص پايه گذاري شد و از عقب ماندگي ذهني، اسكيزوفرني و ديگر اختلالات رشد متمايز شد و همچنين بيان شد كه الگوهاي مداخله اي در برنامه هاي فعال در درمان موثر است.

بيش از چهار دهه از شناساندن اوتيسم توسط كانر سپري شده است. اطلاعات زيادي در باره اين نشانگان به دست آمده است. اوتيسم تقريبا در 5/4 مورد از  10000 تولد زنده رخ مي دهد. در بين كودكان اوتيستيك ، پسرها به نسبت 3 يا 4 به 1 از دختران پيشي مي گيرند. اوتيسم  با گوشه گيري شديد ، كمبودهاي نافذ در زبان، رفتار اجتماعي و توجه، و بروز رفتارهاي عجيب و غريب يا تكراري مشخص شده است. معمولا اوتيسم در بين سنين 2 و 5 سالگي تشخيص داده مي شود(اصلانی، 1395، 89).

متن فوق تنها قسمتی از تحقیق آماده با موضوع اتیسم است؛

برای دانلود کل تحقیق آماده با موضوع اتیسم از لینک زیر استفاده کنید:



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
hhgjmk_2108730_3242.zip257.7k